요소수 거점 주유소 파는곳
요소수 거점 주유소 파는곳과 요소수에 대한 글을 쓰고자 합니다!
이 글을 끝까지 보시면
요소수 거점 주유소 파는곳과 요소수에 대해서 아실 수 있습니다!!
요소수 거점 주유소는 환경부 홈페이지에 잘 나와 있습니다!!
아래 환경부 홈페이지입니다!!
정부는 이르면 16일 하루 2회 이상 전국 100개 주유소 요소수 재고정보를 인터넷에 공개한다고 15일 밝혔습니다.
같은 날, 정부는 정부서울청사에서 요소수급 관련 부처 합동 대응회의를 개최하여 요소수의 유통현황 및 해외공급 확보 동향 등을 점검하였습니다.
정부는 전국 100개 기지 주유소에 180만 리터의 물을 공급하고 있습니다.
전날까지 74개 주유소에 19만4000L의 휘발유가 배달됐고, 이날 30개 주유소에 추가로 원소수가 공급될 예정입니다.
정부는 "우리는 재고 현황을 파악하고 부족분을 즉시 보충하기 위해 국토부를 중심으로 한 100개의 주유소와 계속 소통할 것입니다."라고 말했습니다.
그는 또 "이르면 내일 하루 2회 이상 재고 정보를 공개해 현장의 원활한 수급과 소비자 편의 증대를 지원할 계획입니다."
정부는 100개 주유소에 우선공급 원칙을 지속하고 향후 생산이 확보되는 대로 공급주유소를 확대할 계획입니다.
그러나 요소수 생산업체인 L사는 자체 유통망을 이용하여 10L 용기 포장 제품의 형태로 기본 주유소가 아닌 주유소에 생산량의 일부를 공급할 예정입니다.
L사는 100개 거점주유소에 일일 최대 대용량 수송능력을 차질없이 공급하는 것을 전제로, 다른 주유소에도 서브 사업부 제품을 공급합니다.
앞서, 정부는 민간 수입업자들이 현장 검사 과정에서 700톤의 차량 부품을 보유하고 있다는 사실을 확인하고 2백만 리터의 부품을 생산하기 시작했습니다.
이 중 100개 주유소에 공급된 180만 L를 제외한 20만 L를 17개 시·도에 공급하여 버스, 청소차, 교통지원차량 등 공공용으로 활용하였습니다.
호주에서 수입된 2만7000리터 중 구급차에 처음 보급되는 4790리터는 이날부터 17개 시·도에 차례로 배달될 예정입니다.
나머지 2만2천L는 관계부처 협의를 거쳐 긴급소비자 위주로 공급될 예정입니다.
정부는 이미 확보한 요소 수 외에도 민간기업들이 말레이시아, 호주, 멕시코에서 128만 L의 요소를 추가로 계약했으며 베트남과 1,000톤의 산업 요소를 추가로 도입하는 계약을 검토하고 있다고 밝혔습니다.
L사는 말레이시아에서 100만 L, A사는 멕시코와 호주에서 각각 10만 L, 8만 L, B사는 멕시코에서 각각 10만 L을 추가로 계약했습니다.
같은 날, 정부는 또한 비료 생산자들의 수요와 공급 상태를 점검했습니다.
12일 현재 비료 생산업체들의 원소재고는 2만4천t으로 계약완료 8만7천t을 포함해 3개월여의 재고를 확보하고 있습니다.
정부는 농산물 한랭기라 전반적으로 수요가 많지 않다며 당장 수요가 몰리는 월동작물 재배지역에 농협을 통해 1810t의 요소비료를 순차적으로 공급하겠다고 밝혔습니다."
각 농기계 제조업체는 자사의 기관을 통해 농부들에게 약 3,000 L의 요소수를 제공하는 등 비상 소비자들에게 요소수를 공급할 계획입니다.
긴급 수급조정 대책으로 요소수 판매업자의 주유소 출입 제한에 대해 정부는 "중소 요소수 생산업자는 기존 공급망을 통해 요소수를 건설현장, 운수업체, 요소수 사용사업장에 공급하거나 보급할 수 있도록 하고 있습니다"라고 밝혔습니다.
요소의 수를 영어로 SCR(Selective Catalyst Reduction)이라고 합니다.
선택적 환원 촉매 장치를 의미합니다.
디젤 차량에 사용되는 디젤 엔진은 완전 연소에 가깝게 연소되지만 미세먼지(PM)는 감소합니다.
산화질소(NOx)가 증가합니다.
또한 산화질소를 줄이면 미세먼지도 증가합니다. 이 두 마리 토끼를 잡으려면요
SCR이 개발되었습니다.
요소수 시스템이 장착된 차량은 미세먼지를 줄이는 대신 산화질소를 증가시킵니다.
산화질소가 들어 있는 배기 가스에 요소수를 분사합니다.
산화질소(NOx)는 질소(N2)로 전환되어 배출됩니다.
물과 질소는 인체에 무해합니다, 그렇죠? 아주 좋아요!
엘리먼트 번호 장치는 엔진과 관련이 없기 때문에 동력이나 연비가 저하되지 않습니다.
당신은 유로6 기준을 충족시킬 수 있을 것입니다.
디젤 가스 포트 옆에 있는 요소 물 주입구입니다.
요인 번호의 원리입니다.
원소수는 원소와 물을 섞어서 만들어집니다.
이 원소는 희석된 암모니아 형태라고 할 수 있습니다.
열을 가하면 다시 암모니아로 변합니다.
이것을 이용하여 암모니아는 산화질소를 만나고 화학반응을 통해 산화질소를 만납니다.
질소와 물로 바꿔요.
요소수의 주입 주기 및 가격입니다.
차량마다 다르지만, 매년 요소 수를 교환하거나 15,000km를 교환하는 것이 좋습니다.
요소 수가 부족하면 계기판을 통해 신호가 전달됩니다.
요소 수가 없으면 엔진이 켜지지 않을 수 있으므로 주의하십시오.
독일자동차공업협회(VDA)에서 지정한 인증마크인 Adblue를 통해 요소 수를 확인한 후,
고르는 것이 실패를 예방하는 데 도움이 될 거라고 생각해요.
보통, 여러분은 0.7L당 1,000km를 여행할 수 있다고 합니다.
만약 여러분이 10리터를 주입한다면, 여러분은 15,000킬로미터를 운전할 수 있습니다.
그 금액은 인터넷에서 약 10,000원입니다.
소자 수의 충전 주기는 보통 3,600km마다 충전됩니다.
요소수의 용량은 차량마다 다릅니다.
새로운 싼타페는 최대 18L까지 저장할 수 있습니다. 계기판에 소자수 상태가 표시되므로,
이해하기 쉬울 것 같아요.
싼타페의 경우, 원소의 수가 가득 차면 약 6,000km를 이동할 수 있다고 합니다.
원소의 수는 실온에서 2년 동안 보관될 수 있지만 영하 5도 또는 섭씨 35도 이상의 환경에서 보관될 경우,
사용하기 전에 확인해야 합니다.
요소수 충전소에 넣으면, 리터당 약 1,000원이 듭니다.
충전소의 위치는 네이버에서 요소 충전소를 검색하세요.
디젤 차량에 사용되는 요소의 수와 원리에 대해 배웠습니다.
쉽게 확인하고 관리하는 것이 어렵지 않기 때문에 부담 없이 관리할 수 있습니다.
환경 친화성을 위해 요소의 수를 잘 관리하면 좋을 것입니다.
게시물을 읽어주셔서 감사합니다.
도움이 되셨다면, 공감해주시고 의견을 남겨주세요. ^^
The government announced on the 15th that it will disclose inventory information on the number of elements of 100 gas stations nationwide as early as twice a day on the 16th.
On the same day, the government held a joint response meeting with ministries related to urea supply and demand at the Seoul Government Complex to check the distribution status of urea water and trends in securing overseas supply.
The government supplies 1.8 million liters of water to 100 base gas stations nationwide.
By the previous day, 194,000 liters of gasoline were delivered to 74 gas stations, and additional elemental water will be supplied to 30 gas stations that day.
The government said, "We will continue to communicate with 100 gas stations centered on the Ministry of Land, Infrastructure and Transport to understand the inventory status and make up for the shortage immediately."
He also said, "We plan to disclose inventory information as early as twice a day as early as tomorrow to support smooth supply and demand and increased consumer convenience at the site."
The government plans to continue the principle of priority supply to 100 gas stations and expand supply gas stations as soon as production is secured in the future.
However, L, a urea water producer, will supply part of its production to gas stations, not basic gas stations, in the form of 10L container packaging products using its own distribution network.
Company L supplies sub-business products to other gas stations on the premise that it will supply the maximum daily capacity to 100 base gas stations without a hitch.
Earlier, the government confirmed that private importers had 700 tons of vehicle parts during on-site inspections and began producing 2 million liters of parts.
Of these, 200,000 L, excluding 1.8 million L supplied to 100 gas stations, was supplied to 17 cities and provinces and used for public purposes such as buses, cleaning cars, and transportation support vehicles.
Of the 27,000 liters imported from Australia, 4,790 liters will be delivered to 17 cities and provinces one after another from that day.
The remaining 22,000L will be supplied mainly to emergency consumers after consultation with related ministries.
In addition to the number of factors already secured, the government said private companies have signed an additional 1.28 million L of elements in Malaysia, Australia, and Mexico and are considering a contract with Vietnam to introduce an additional 1,000 tons of industrial elements.
Company L signed an additional 1 million L in Malaysia, Company A signed 100,000 L, 80,000 L, and Company B signed an additional 100,000 L in Mexico and Australia, respectively.
On the same day, the government also checked the supply and demand of fertilizer producers.
As of the 12th, fertilizer producers have 24,000 tons of raw materials in stock, which is about three months in stock, including 87,000 tons of contracts completed.
The government said the overall demand is not high due to the cold season of agricultural products, and that it will supply 1810 tons of urea fertilizer sequentially through the National Agricultural Cooperative Federation."
Each agricultural machinery manufacturer plans to supply urea water to emergency consumers, including providing about 3,000 liters of urea water to farmers through its institutions.
Regarding restrictions on access to gas stations by urea water vendors as an emergency supply and demand adjustment measure, the government said, "Small and medium-sized urea water producers can supply or distribute urea water to construction sites, transportation companies, and urea water use businesses through existing supply chains."
The number of elements is called SCR (Selective Catalyst Reduction) in English.
It means a selective reduction catalyst device.
While diesel engines used in diesel vehicles burn close to complete combustion, fine dust (PM) decreases.
Nitrogen oxide (NOx) increases.
Also, reducing nitrogen oxides increases fine dust. To catch both of these rabbits,
SCR was developed.
Vehicles with urea water systems increase nitrogen oxides instead of reducing fine dust.
Spray urea water on the exhaust gas that contains nitrogen oxide.
Nitrogen oxide (NOx) is converted into nitrogen (N2) and water to be discharged.
Water and nitrogen are harmless to the human body, right? Totally good!
Since the element number device is not involved in the engine, it does not deteriorate power or fuel efficiency.
You will be able to meet the Euro 6 standard.
The urea water filler next to the diesel gas port.
Principle of factor numbers.
Element water is made by mixing elements and water.
The element can be said to be a diluted form of ammonia.
If you heat it up, it turns back into ammonia.
Using this, ammonia meets nitrogen oxides and through chemical reactions,
You switch to nitrogen and water.
The injection cycle and price of urea water.
It varies from vehicle to vehicle, but it's good to exchange the number of elements every year or 15,000km.
When the number of elements is insufficient, a signal comes through the instrument panel.
If there is no number of elements, the engine may not turn on, so be careful.
After checking Adblue, a certification mark designated by the German Automobile Industry Association (VDA), for the number of elements,
I think choosing will help prevent the failure.
Usually, it is said that you can travel 1,000km per 0.7L.
If you inject 10 liters, you can drive 15,000 km.
The amount is about 10,000 won on the Internet.
The charging cycle of the number of elements is usually charged every 3,600 km.
Please note that the capacity of urea water varies from car to car.
The new Santa Fe can be stored up to 18L. Since the status of the element water is marked on the instrument panel,
I think it'll be easy to understand.
In the case of Santa Fe, it is said that it can travel about 6,000 km if the number of elements is filled.
The number of elements can be stored at room temperature for two years, but when stored in an environment above minus 5 degrees Celsius or 35 degrees Celsius,
You must check it before using it.
If you put it in at the urea water charging station, it costs about 1,000 won per liter.
For the location of the charging station, search for the urea charging station on Naver.
Let's wrap this up.
We learned the principles and usage of the number of elements used in diesel vehicles.
It's not difficult to check and manage easily, so you can manage it without any burden.
It would be nice to manage the number of elements well for eco-friendliness.
Thank you for reading the post.
If it helped, please sympathize and leave comments. ^^
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